۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸

مدیرکل بهزیستی گلستان:

همسرآزاری و خشونت سنگین در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

همسرآزاری و خشونت سنگین در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده از سوی بهزیستی کشور، میزان همسرآزاری و خشونت سنگین در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم غفاری بعدازظهر شنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار کرد: خشونت و انواع آن از تحقیر و توهین تا تجاوز، ضرب و جرح، تخریب اموال و دارایی و قتل هم‌اکنون به معضل اجتماعی تبدیل شده و در پژوهشی که اخیراً بهزیستی گلستان بر روی چهار هزار نفر انجام داده آمار همسرآزاری و خشونت سنگین در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: این پژوهش در سال ۱۳۹۶ انجام شده و تحقیق شوندگان این پژوهش هزار و ۹۶۰ مرد و دو هزار و ۱۶۰ زن ۱۵ تا ۶۰ ساله گلستانی بودند.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: مطابق آمار به دست آمده از این تحقیق ۴۰ درصد افراد شرکت کننده در این پژوهش دارای رفتارهای ضد اجتماعی از جمله دیگر آزاری، قانون گریزی و رفتارهای تکانشی بودند.

وی اضافه کرد: مطابق آمار میزان همسرآزاری در گلستان بالاست و گلستان سومین استان کشور در این حوزه است.

به گفته غفاری میانگین کشور در خشونت سنگین ۷.۴ درصد بوده اما میزان خشونت سنگین گلستان و سیستان و بلوچستان ۱۱.۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در گلستان مراکز نگهداری از کودکان و همسرانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند داریم، گفت: نتیجه مداخلات تخصصی مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گلستان نشان می‌دهد بیشترین مورد کودک و همسرآزاری در خانواده‌های بد سرپرست و با تحصیلات پایین اتفاق می‌افتد و با افزایش میزان تحصیلات خشونت در خانواده‌ها کاهش می یابد.

کد خبر 4797445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha